Wat kan conversie optimalisatie voor jou betekenen?

Laat jij ook onnodig omzet liggen? Zonde, met conversie optimalisatie kan je hier werk van maken. Haal meer uit jouw websitebezoekers.

Wat is Conversie Optimalistie
Lekkende website

Je website lekt onnodig omzet

Veel websites laten onnodig omzet liggen. Die van jouw ook? Ze sluiten niet goed aan bij de behoeftes van de bezoeker. Zonde! Je doet zoveel moeite om bezoekers naar jouw website te halen. Dan wil je ook dat deze oplevert en zoveel mogelijk bezoekers converteert.

Maar waarom lekt jouw website?

Er zijn meerdere redenen voor het falen van jouw website, bijvoorbeeld:

  • Last van HiPPo-effect: de persoon die het meest verdient, bepaalt wat er op de site komt
  • Jouw website probeert iedereen aan te spreken, maar spreekt uiteindelijk niemand aan
  • Klanten worden niet of nauwelijks betrokken, terwijl de website voor hen bedoeld is
  • De websitebouwer is vergeten dat jouw bedrijf een product of dienst moet verkopen

Gelukkig bestaat er een oplossing voor dit probleem!

Meer bezoekers omzetten in klanten

Bij conversie optimalisatie richten we jouw website in voor jouw bezoeker. We betrekken jouw klanten bij het proces en achterhalen waar knelpunten zitten. We stellen vervolgens testen op om deze knelpunten te verhelpen. De bezoeker bepaalt of de aanpassing een verbetering is. Op die manier zorgen wij voor een hogere conversie.

Waarom Conversie Optimalisatie?

Conversie optimalisatie levert je niet alleen meer omzet op. Er zijn nog veel meer redenen om hiervoor te kiezen:

  • Meer klanten uit hetzelfde aantal bezoekers
  • Het is gebaseerd op data en niet op meningen, ook niet de mening van de directeur
  • Wijzigingen zijn blijvend, jouw website sluit beter aan bij de behoefte van jouw klant
  • Meer inzicht in jouw klanten, inzichten die je in andere activiteiten kan gebruiken
Extra conversies
Proces stappen

Hoe gaat het proces in zijn werk?


1 Onderzoeken

Belangrijkste stap in het proces is het onderzoek. Als je niet weet wie je klant is, hoe kan je hem dan van dienst zijn? In deze fase gaan wij kijken naar de cijfers van de website en onderzoeken wij waar het mis gaat op jouw site. Waarom wordt dat ene formulier niet ingevuld? Deze vragen onderzoeken wij. Dit levert een concreet actieplan om jouw website te optimaliseren.

Eenvoudige verbeterpunten passen we direct toe, andere zullen we testen. Op deze manier verhogen we de conversies op jouw website.

2 Testen

Testen is het belangrijkste wapen van een conversiespecialist. Jij en ik kunnen de mooiste websites maken, als de bezoeker het niks vindt, converteert hij niet. Daarom testen wij onze aannames. Meestal in een A/B test, waarbij de helft van de bezoekers de normale pagina ziet en de andere helft onze aangepaste variant. De uitkomst van deze testen evalueren wij vervolgens.

3 Evalueren

Wij voeren de test uit tot deze betrouwbaar is. Daarna evalueren we de test en rapporteren wij de inzichten. Hoe meer bezoekers jouw website heeft hoe sneller de test verloopt. Het kan voorkomen dat de aangepaste versie slechter converteert. Dan hebben we een manier gevonden die niet werkt. Vervolgens gaan we op zoek naar een oplossing die wel werkt en start het testproces opnieuw.

Zo leer je jouw bezoekers en klanten beter kennen en kan je ze nog beter van dienst zijn.

Loop niet langer onnodig omzet mis.

Wij helpen je graag met het verbeteren van jouw conversiepercentage. Maak een vrijblijvende afspraak met ons, dan laten wij je zien waar de knelpunten op jouw website zitten. Bekijk ons programma via de onderstaande link.

Meer over ons programma