7 januari 2015 -
Door Pieter Baecke
Ah 2015….. Een nieuw jaar met nieuwe kansen! Ik wens jullie natuurlijk het allerbeste voor het komende jaar. Daar hoort natuurlijk een goed presterende website bij. In dit artikel zal ik jullie 3 tips geven waardoor jouw website verbetert. Zou het niet fijn zijn dat meer bezoekers van jouw website om worden gezet in klanten? Ik heb vooral gelet op...
Lees meer >>
25 november 2014 -
Door Pieter Baecke
In ons vorige artikel heb ik je laten zien hoe je kwantitatieve data kan verzamelen. Via statistieken, sessie recorders en heatmaps kun je inzicht krijgen wat een bezoeker op jouw website doet. In dit artikel zal ik tools en programma’s bespreken waarmee je kunt achter halen waarom dit gebeurt. Om hier achter te komen moet je in dialoog gaan met...
Lees meer >>
18 november 2014 -
Door Pieter Baecke
Speciaal voor jullie heb ik een lijst opgesteld met 75 conversie optimalisatie tips. Ik heb geprobeerd het zo kort mogelijk te houden, maar heb je vragen? Stel ze dan gerust in het commentaarveld onderaan de pagina. Aanbod Maak in het aanbod op je landingspagina duidelijk wat de bezoeker krijgt als hij met jou in zee gaat. Laat in een opsomming...
Lees meer >>
11 november 2014 -
Door Pieter Baecke
Je kent het wel, je opent een website en je ziet model met een stralende glimlach, die niet echt lijkt. Of de titel van de website heet je welkom.Dit zijn voorbeelden van de grootste fouten die je op een website kunt maken. Het kost je bezoekers, die geen klant worden en je loopt dus omzet mis. In dit artikel laat ik je...
Lees meer >>
6 november 2014 -
Door Pieter Baecke
In 1999 startte John de Mol met Big Brother. Ik weet nog dat het een revolutionair idee was om mensen 24 uur per dag te bespioneren. Het werd een ongekend succes! In meer dan 50 landen werd de serie geproduceerd en uitgezonden. Maar wat heeft dat met jouw website te maken? Online krijg je steeds meer mogelijkheden om jouw bezoekers te...
Lees meer >>
29 oktober 2014 -
Door Pieter Baecke
Je weet dat conversie optimalisatie belangrijk is voor jouw website. Maar hoe start je hier nu mee? In dit artikel zal ik je uitleggen hoe je start met je eerste optimalisatie test. Laten we beginnen met wat je kunt testen. Er zijn natuurlijk een legio aan mogelijkheden zoals titels, kleurtjes van knoppen, afbeeldingen en nog veel meer. Maar daar draait...
Lees meer >>
8 oktober 2014 -
Door Pieter Baecke
Als bedrijf ben je altijd bezig met het behalen van omzet. Maar laat jij als bedrijf geen omzet liggen met jouw website? De hoogste tijd om te starten met conversie optimalisatie. Nu hoor ik je denken “Conversie optimalisatie, daar heb ik wel eens van gehoord, maar wat moet ik er mee? Grote kans dat je er inderdaad van hebt gehoord, dat...
Lees meer >>
25 september 2014 -
Door Pieter Baecke
Iedere website heeft een doel, dit doel kun je bijhouden in Google Analytics. Hieronder leg ik uit hoe je dit kan instellen. Stap 1 : Login bij Google Analytics Ga naar http://www.google.nl/analytics en klik in de blauwe balk op Account aanmaken. Log hier in met je Google account. Heb je nog geen Google Analytics geinstalleerd? Kijk hier hoe je Google Analytics kan installeren. Stap 2:Doelenpagina...
Lees meer >>
24 september 2014 -
Door Pieter Baecke
Google Analytics is een gratis tool van Google om de statistieken van jouw website bij te houden. Het geeft inzicht in jouw bezoekers, waar ze vandaan komen en wat ze bekijken. Daarom van groot belang voor iedere website. Stap 1 : Maak een account aan Ga naar http://www.google.nl/analytics en klik in de blauwe balk op Account aanmaken. Wanneer je al in het...
Lees meer >>
9 april 2014 -
Door Pieter Baecke
Meten is weten, dat werd mij op school altijd geleerd. Ditzelfde geldt ook voor de website van jullie bedrijf. Hierop moet je bijhouden wat er gebeurt, anders kun je nooit weten of jij wel het de juiste informatie biedt aan je bezoeker. Wanneer wij een website opleveren koppelen wij hier standaard Google Analytics aan. Wij willen namelijk weten of...
Lees meer >>