3 tips voor meer conversies in 2015

7 januari 2015 - Door 3-tips-voor-2015

Ah 2015…..

Een nieuw jaar met nieuwe kansen! Ik wens jullie natuurlijk het allerbeste voor het komende jaar.

Daar hoort natuurlijk een goed presterende website bij. In dit artikel zal ik jullie 3 tips geven waardoor  jouw website verbetert. Zou het niet fijn zijn dat meer bezoekers van jouw website om worden gezet in klanten?

Ik heb vooral gelet op problemen die ik zelf vaak tegenkom op websites. Hierbij gaat het vooral om het missen van een goede call to action, slechte formulieren en teksten die enkel over het bedrijf gaan.

Met mijn tips kun je direct aan de slag om jouw website een boost te geven voor 2015. Laten we beginnen met de eerste tip.

Tip 1: Zorg voor een duidelijke call to action

Een goede call to action is onmisbaar op iedere website. Is het voor jouw bezoeker duidelijk wat hij moet doen op jouw site?

Vaak wordt er vergeten om het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ze hebben jouw product of dienst bekeken en zijn geïnteresseerd. Maar welke stap moet hij nu nemen? Jij moet er voor zorgen dat dit duidelijk is op jouw website.

Wil je dat men contact opneemt via de telefoon? Vertel  dit dan en zorg dat deze tekst in het oog springt door een andere kleur achtergrond.

Wil je dat men zijn gegevens achter laat voor een offerte? Zorg voor een formulier waarin je de gegevens vraagt om een offerte te kunnen opmaken. Geeft de  knop van het formulier een kleur, die voor contrast zorgt met de andere kleuren op jouw site.

Op een site met een goede call to action is het direct duidelijk welke actie de bezoeker moet uitvoeren. Op het plaatje hieronder zie je 3 call to actions. Welke valt jou op?

call-to-action

Loop de productpagina’s van jouw website nu eens door en kijk of duidelijk is welke stap een bezoeker moet nemen. Als het voor jou niet duidelijk is welke stap je moet nemen, hoe moet jouw bezoeker dit dan weten?

Tip 2: Maak je formulier gebruiksvriendelijk

Formulieren worden vaak verkeerd ingezet. Vaak worden  onnodige gegevens gevraagd, weten bezoekers niet wat er mee gebeurt of wat ze kunnen verwachten.

Wil jij meer conversies via de formulieren op jouw website? Met enkele kleine aanpassingen kun je grote resultaten behalen.

formulierFormulieren zijn vaak de laatste stap die bezoekers moeten invullen om te converteren. Vaak doe je veel moeite om een bezoeker op jouw site te krijgen, dan wil je niet dat ze deze  verlaten als ze jouw formulier zien.

Loop jouw formulieren op je website door en controleer ze aan de hand van deze checklist:

  1. Zet jouw de call to action in de titel : “Vraag nu uw offerte aan” of “Download ons 5 stappen plan”.
  2. Omschrijf duidelijk het vervolgtraject : “Vul het formulier in, dan bellen wij je binnen 1 werkdag” of “Laat je gegevens achter, dan mailen we onze brochure”
  3. Vraag alleen gegevens die nodig zijn – : Vraag niet om een telefoonnummer als je iets gaat mailen.
  4. Vervang “Verzenden” op de knop : “Download nu” of “Vraag adviesgesprek aan”.
  5. Laat bezoekers zien dat je goed omgaat met hun privacy  : Voeg een privacyverklaring toe als je persoonlijke informatie vraagt.

Tip 3: Voordelen voor jouw klant

voordelenVeel bedrijven gaan de fout in  door op hun site te vertellen over zichzelf en hun producten. Pagina’s teksten over wat hun product kan. Herken jij dit?

Vaak wordt een productpagina gebruik om alle mogelijke features van een product te omschrijven. Zonder de voordelen voor de bezoeker te vermelden.

Dit zorgt niet alleen dat de teksten gortdroog zijn, het zorgt er ook voor dat bezoekers afhaken.

Je moet bezoekers laten zien wat de voordelen van jouw product of dienst zijn. Welke problemen los jij voor hen op? Zorgt jouw product ervoor dat ze 5 uur per week kunnen besparen? Vertel het ze. Ze komen met een bepaalde intentie naar jouw website en zijn op zoek naar informatie. Het is aan jouw de taak om die informatie te geven.

Wat zijn de voordelen van jouw product of dienst? Ga naar jouw productpagina en bekijk of deze voordelen duidelijk naar voren komen. Wanneer dit niet geval is raad ik je aan om jouw teksten te herschrijven . Schrijf ze vanuit het oogpunt van jouw bezoeker.

Meer tips ontvangen?

Met deze 3 tips kun je direct aan de slag om meer uit je website te halen. Maar er zijn nog vele andere manieren!

Ik zal de komende tijd wekelijks nieuwe tips en tricks  met je delen. Wil jij in 2015 op de hoogte blijven? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief.

 

Wil je op de hoogte blijven van de laatste Conversie Optimalisatie tips?  Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Elke week ontvang je automatisch de laatste tips en nieuwtjes.


Geplaatst in:


Over Pieter Baecke

Eigenaar van ZetOm en gek op conversies. Dagelijks bezig met het verbeteren van websites, zodat ze meer bezoekers omzetten in klanten. Wat de klanten van ZetOm weer omzet op levert. Heb je een vraag stel hem dan gerust via pieter@zetom.nl of stuur een tweet naar @pieterbaecke



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *